Bohusläns Föreningsarkivs årsmöte

Årsmöte_
Dennis Fredriksson, Uddevalla Sim berättar om föreningens verksamhet och ambitioner.
Bohusläns Föreningsarkiv har haft årsmöte på Bohusläns Museum.
Mötet inleddes med Annelie Högberg, ordförande i Uddevalla Kultur- och fritidsnämnd, som berättade om nämndens arbete och om några av dess framtida projekt. Därefter visade Dennis Fredriksson, Uddevalla Sim, bildspel och informerade om simningen i Uddevalla förr och nu samt pratade om framtida visioner rörande såväl badhus som möjligheten att fortsätta att fostra elitsimmare från Uddevalla. Därpå följde sedvanliga årsmötesförhandlingar förda av mötesordförande Annelie Högberg.
BFA Årsmöte_

I samband med årsmötet avtackades avgående styrelsemedlemmar. Lars-Göran Sunesson tackade för sina 20 år i styrelsen av vilka han tillbringat 9 år som ordförande.

2015 års styrelse består av ordförande Christian Persson, ledamöter Åke Hansson, Anna-Lena Heydar, Tore Karlsson, Edith Elbing, Gunilla Eliasson samtliga Uddevalla och Per-Arne Brink, Munkedal. Ersättare är Ronny Johansson, Uddevalla, Lena Bjurström Kungälv och Christer Nilsson, Munkedal.
I samband med årsmötet skedde avtackning av avgående styrelsemedlemmarna Inger Persson och Lars-Göran Sunesson vilka deltagit i styrelsearbetet i 10 respektive 20 år.

Permalänk till denna artikel: http://www3.arkivportalen.nu/2015/03/27/bohuslans-foreningsarkivs-arsmote-2/